Seznam blogů

19. července 2015

Zavařování hotového jídla...

Po delší době všechny moc zdravím a přeji příjemný den!
Příspěvků bych teď měla celkem dost, dokonce mám i fotky, ale času se nedostává ani na vkládání ani na Vaše blogy, ale zase se mám nač těšit, až bude klidněji :-).  
 


postup:
horkým jídlem plním vysterilizované teplé sklenice, okamžitě víčkuji
poskládám do hrnce, (já dávám vody tolik, aby byly sklenice ponořené)
vařím 60min při 100°C

co zavařuji:  kuře na paprice, svíčkovou, guláš, rajskou s plněnýma paprikama nebo vepřenkama, ptáčky, lečo, maso v mrkvy, masové výpečky, pečené kuře,gulášovou polívku, hovězí vývar s domácíma nudlema (u té se mi už stalo, že kysla)


 

K zavařování jsem se dostala někdy před 7lety, kdy jsem si po naší první dovolené s domečkem na kolečkách řekla, že takhle už trávit dovolenou nechci, upečená u plotny se zapušeným autem... v podstatě to stejné jako doma jen v trochu horších podmínkách.


... už jen zalít omáčkou


Zavařit se dá asi cokoliv, ale je potřeba dodržet pár pravidel. Smetanové omáčky zavařovat bez smetany(přidat až na místě) a lečo bez vajec. Někde jsem četla nezahušťovat moukou, ale já normálně moukou už nezahušťuji (přijde mi, že po dalším ohřátí jsou omáčky opět řídké, proto jsem přešla na nastrouhanou bramboru) a jinak omáčky z jíšky nejsou problém. Maso nemusí být úplně měkké, po hodině bublání ve sklenici, je akorát.

 .... doma předdušené kuře s mrkví a cibulína, na fotu už ugrilované venku :-)
Co nesníme na dovolené (uložené ve skříňce v autě v pokojové teplotě i vyšší), mám pak doma uskladněné v chladnějším místě a vydrží několik měsíců, skoro bych si dovolila napsat i rok. Sklenice, které jsem zapomněla a odvíčkovala skoro po roce, jídlo vždy krásně vonělo jen už jsem neměla odvahu podat rodině, ale jak se asi dělají konzervy v průmyslu, že ????


Pokud se chystáte zavařovat častěji, doporučuji tyto super sklenice nebo jiné se širším hrdlem. Jejich samotné plnění, či pak dolování obsahu ven není problém a  dobré je mít sklenice podobných výšek kvůli zavařovaní. Já používám sklenice z Ikei o objemu cca 1l (což je dostatečná porce pro 4osoby a někdy i zbývá) a menší sklenice o objemu cca přes 0,5l. Při plnění do hrnce se krásně kombinují (k velkým dám malé na sebe postavené)...pokud nemám, dám sklenici naplněnou vodou, abych sklenici vespod zatížila a neskákala mi v hrnci.
Než jsem dostala Severina, zavařovala jsem v klasika větším a vyšší hrnci. Na dno jsem položila utěrku, na ni sklenice a zalila vodou. Nechávala jsem probublávat a hlídala poklici :-)))).


Přeji všem příjemný zbytek dne, Kája.

4 komentáře:

Děkuji všem za návštěvu a čas strávený na mém blogu. Moc mě těší, že se vracíte a vážím si každého vašeho komentáře :-).