Seznam blogů

14. srpna 2015

Několik dní...

Zdravím všechny po delší době :-))).

 ...odpočinku, relaxu ve Františkových Lázní a to vše bez dětí. Na tak dlouho jsme děti opustili prvně a nějak si to bez nich ani neumíme užívat- jak jsem si představovali a plánovali(asi výčitky), k tomu nám ta úmorná vedra ubírají energii. Fotoaparát jsem vyměnila za lehčí telefon a tenisky za klimatizované auto, prostě není vůbec chuť a nálada. Vedra nás moří během dne i v noci v neklimatizovaném pokoji.
Já si dopřála procedůry s masážema, zábalama, koupelema, solné jeskyně, včera sauny +85°C, kadeřníka a dnes kryokomory(léčba mrazem), kde dosahovala teplota -110°C, doporučuji zdravým osobám vyzkoušet :-).



Parky jsme prošli několikrát křížem krážem a vyzvedli v okolí zajímavé kešky :-).




 ... stačilo připsat jen 0 :-))))



... výčep léčebných pramenů, kde jsem po pár dnech sebrala odvahu na Nový Kostelní pramen, není cítit po síře, není zabarvený, nemá projímavé účinky, lehce slaný a chutí připomíná Vincentku






Procházkou lesem jsme minuli oboru daňků a došli na malé návrší k hotelu Pyramida, kde stojí rozhledna Salingburg. Byla postavena v novogotickém slohu v roce 1906 a připomíná  středověký hrádek. Bohužel asi díky rostoucí zeleni toho není moc vidět.



Mezi procedůrama jsem navštívila místní galerii, kde vystavovala výtvarnice Renata Štolbová a řezbář Tomáš Štolba.





Nedaleko Františkových Lázní leží město Cheb s krásným náměstím a hrázděnými domky. Bylo nám doporučeno město nenavštěvovat večer a tak jsme v tropech dali jen centrum a moc ten pobyt na slunku neprotahovali. Centrum Chebu je městskou památkovou rezervací a je opravdu krásné.
... z netu 
  • Špalíček, malebná skupina jedenácti středověkých kupeckých domů na náměstí rozdělených Kramářskou uličkou, který vyrůstal od 13.století na místě kramářských bud a masných krámů. Podle nejstaršího zobrazení z roku 1472 je půdorys těchto dvou bloků v podstatě zachován do dnešní doby. Zbořena byla třetí řada domů, která stála na západní straně náměstí.





Jeden den jsem zajeli do míst, které si pamatuji z dětství a kde jsem strávila první 4roky svého života. Navštívili jsme i poblíž bydlící tetu a strejdou, které jsem neviděla 18let a bylo to moc příjemné shledání a to bydlení aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...  Domeček s modrýma okenicema, ložnice, koupelny, kuchyně, kachlová kamna a mraky starožitných kousků od nábytku, porcelánu, světel, sněhových vyšívaných povlaků atd... vůbec to nepůsobilo jako skanzen, ale bylo to vše strašně útulné a teplé. Já se nemohla vynadívat a vše osahávala, teta ochotně a pyšně  popisovala a líčila samotnou renovaci domečku i jednotlivých kousků. Bohužel jsem nějak zapomněla fotit a nebýt manžela, nemám ani tyto fotky.



  ... cibulový porcelán mi prvně v životě nevadil, v bílém kredenci vypadal úžasně


Dnes od večera bouří a konečně i prší, záclony vlají po celé místnosti, pokojem proudí chladný vzduch a já se snad konečně vyspím.

Ještě jednou všechny moc zdravím a přeji příjemný vlahý víkend, Kája.

12 komentářů:

  1. Nádherná reportáž, tam by se mi taky líbilo..a bez dětí... uááá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krajina je tam nádherná, teť trochu vyprahlá, ale kde není, že? No a bez dětí je to fajn asi první dva dny, ale stejně na ně člověk neustále myslí a při každém zapísknutí, zabrečení se otáčí, jestli nejde o ty jeho kousky :-))).
      Přála bych ti taky takový relax a vypnout třeba jen na jeden den. Hezké prázdniny, Kája.

      Vymazat
  2. V září mě čeká taky takový návrat do dětství. Budeme se stavovat u příbuzných v Litoměřicích,kde jsem jako dítě trávila snad každé prázdniny. Moc se těším, po čtení tvýho příspěvku ještě víc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam je taky krásně a s příjemnou zastávkou to bude hezké vzpomínání. Ať se vydaří návštěva, počasí a ať to frčí po našich silnicích :-)))), Kája.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a čas strávený na mém blogu. Moc mě těší, že se vracíte a vážím si každého vašeho komentáře :-).